جامعة القاهرة؛ کلية الأداب. قسم علم الاجتماع. مرکز البحوث والدراسات الاجتماعيةالمجلة العربية لعلم الاجتماع2090-759111فی سوسیوبوجیا التعلیم20180101الرضا المهني لأعضاء هيئة التدريس في إطار ثقافة الجودة بمؤسسات التعليم العالي (کلية البنات نموذجا)3448866910.21608/ajsj.2018.88669ARJournal Article20200512https://ajsj.journals.ekb.eg/article_88669_db081f27a97ce0d49652892c3396f49e.pdfجامعة القاهرة؛ کلية الأداب. قسم علم الاجتماع. مرکز البحوث والدراسات الاجتماعيةالمجلة العربية لعلم الاجتماع2090-759111فی سوسیوبوجیا التعلیم20180101دور الجامعة في تنمية المهارات الحياتية للشباب في مجتمع الامارات: دراسة ميدانية45958867110.21608/ajsj.2018.88671ARJournal Article20200512https://ajsj.journals.ekb.eg/article_88671_8fe508caafe0aa787e674863408eac35.pdfجامعة القاهرة؛ کلية الأداب. قسم علم الاجتماع. مرکز البحوث والدراسات الاجتماعيةالمجلة العربية لعلم الاجتماع2090-759111فی سوسیوبوجیا التعلیم20180101واقع الحريات الأکاديمية لأعضاء هيئة التدريس بالجامعات اليمنية ومعوقاتها971488867310.21608/ajsj.2018.88673ARJournal Article20200512https://ajsj.journals.ekb.eg/article_88673_a3e5cf413f55785b12893ce557739bc9.pdfجامعة القاهرة؛ کلية الأداب. قسم علم الاجتماع. مرکز البحوث والدراسات الاجتماعيةالمجلة العربية لعلم الاجتماع2090-759111فی سوسیوبوجیا التعلیم20180101The Impact of Teacher Intervention on Reaction to Aggression among Kuwaiti School Children1491768867410.21608/ajsj.2018.88674ARJournal Article20200512 Aggression in Kuwaiti schools remains a significant problem for
educators. The present study examines the influence of teacher
intervention on responses to classroom aggression. A sample of one
hundred fifty teachers employed in twenty public schools across six
governorates completed measures of teaching characteristics and
responded to vignettes depicting student aggression. ANOVAs analyses
were used to evaluate the process by which teachers respond to classroom
aggression. The findings showed that teachers‘ response to aggressive
behavior in the classroom was impacted by their prior training in
classroom behavior management. Results confirmed the importance of
prior training in supporting classroom management. Implications are
discussed as they relate to relevant models and educational research
initiatives. Future research should consider different facets of training
programs (including both curriculum content and training methods) when
considering the role of participation on teaching outcomes. https://ajsj.journals.ekb.eg/article_88674_536f4484ad999fce5a9112acfd2d277c.pdf